Akıl ve Nazariyat - Akl'ın Kaynağı ve Esası Üzerine Bir İnceleme

Stok Kodu:
9789757352655
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
104
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2024-05-06
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
Kitap Kağıdı
Dili:
Türkçe
%33 indirimli
140,00TL
93,80TL
Havale/EFT ile: 89,11TL
9789757352655
696367
Akıl ve Nazariyat - Akl'ın Kaynağı ve Esası Üzerine Bir İnceleme
Akıl ve Nazariyat - Akl'ın Kaynağı ve Esası Üzerine Bir İnceleme
93.80
Bu kitapta “mevcud”, “vücud” ve “teşkil” kavramlarını esas almak suretiyle, “akl'ı” ve “akl'a” mahsus kaynak olarak “gönül'ü”, “körük ve örs mataforası” vasıtasıyla, “theo- logia'ya” mahsusen inceledik. Bu yolla, “(İlâh'i) Gönül'den”, “(Cevher'i) Gönül'den” ve (ism'i) gönül'den” ve, bu suretle, “(İlâh'i) Akıl'dan”, “(Cevher'i) Akıl'dan” ve “(ism'i) akıl'dan”, “(müteşekkil) dil” olarak “nazar'i musiki” esasında bahsettik. “Akl'etmek”, “gönül'den” hareketle, “teşkil'e” mahsusen “mahiyet” meydana çıkartan “icraat'tır”. Bu bakımdan “akl'ı”, “aşkın'a” mahsus “zihin (mens)” ve “zihn'e (mens)” mahsus faaliyet olarak “düşünmek (cogito)” suretiyle ele alamayız. Bu hususu açtık. “Düşkün”, “na-mevcud varlık'tır”, “na-vücud beden'dir” ve “na-teşkil yapı'dır”. Bu bakımdan, “düşkün'e” mahsus “akıl'dan” bahsedilemez. Bu noktaya kısaca değindik
Bu kitapta “mevcud”, “vücud” ve “teşkil” kavramlarını esas almak suretiyle, “akl'ı” ve “akl'a” mahsus kaynak olarak “gönül'ü”, “körük ve örs mataforası” vasıtasıyla, “theo- logia'ya” mahsusen inceledik. Bu yolla, “(İlâh'i) Gönül'den”, “(Cevher'i) Gönül'den” ve (ism'i) gönül'den” ve, bu suretle, “(İlâh'i) Akıl'dan”, “(Cevher'i) Akıl'dan” ve “(ism'i) akıl'dan”, “(müteşekkil) dil” olarak “nazar'i musiki” esasında bahsettik. “Akl'etmek”, “gönül'den” hareketle, “teşkil'e” mahsusen “mahiyet” meydana çıkartan “icraat'tır”. Bu bakımdan “akl'ı”, “aşkın'a” mahsus “zihin (mens)” ve “zihn'e (mens)” mahsus faaliyet olarak “düşünmek (cogito)” suretiyle ele alamayız. Bu hususu açtık. “Düşkün”, “na-mevcud varlık'tır”, “na-vücud beden'dir” ve “na-teşkil yapı'dır”. Bu bakımdan, “düşkün'e” mahsus “akıl'dan” bahsedilemez. Bu noktaya kısaca değindik
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat