9786051469119
432727
https://www.sehadetkitap.com/urun/5237-sayili-turk-ceza-kanununda-etkin-pismanlik
5237 Sayılı Türk Ceza Kanununda Etkin Pişmanlık
52.20
Genel Olarak Etkin Pişmanlık
Benzer Kurumlarla Karşılaştırma
Etkin Pişmanlık Hallerine İlişkin Ortak Özellikler
TCK'da Yer Alan Etkin Pişmanlık Hükümlerinin Ayrı Ayrı İncelenmesi
Bir suçun işlenmesinden sonra failin pişmanlık göstermesi durumunda cezasının azaltılması veya tamamen ortadan kaldırılmasının tarihsel, kültürel ve dinsel kökenleri vardır. Bir suçun cezalandırılması ile amaçlanan sonuçlardan birisi, faili gelecekte yeniden suç işlemesini engellemek diğer bir deyişle suçluyu ıslah etmektir. Gerçek bir pişmanlık gösteren kişinin ıslah olduğunun ve yeniden suç işlememeye karar verdiğinin kabulü mantıksal bir zorunluluktur. Bu yönüyle bir suçun failinin gerçek ve kalıcı bir pişmanlık duyması durumunda cezalandırmanın amaçlarından biri ortadan kalkmış olacaktır.
Cezalandırmanın suçun işlenmesiyle bozulan hukuk düzeninin yeniden tesis edilmesi amacı bakımından da pişmanlık bir değer ifade edebilir. Bu açıdan bakıldığında pişmanlığın bir kıymeti haiz olabilmesi için failin suç işlemekle kendisi lehine ve başkaları aleyhine bozulan dengeyi yeniden kurmaya veya dengesizliği azaltmaya yönelik davranışlarda bulunması beklenir. Bu noktada karşımıza -etkin pişmanlık- kavramı çıkar. Etkin pişmanlığın bu yönü -onarıcı adalet- düşüncesinin bir parçası olarak ele alınmaktadır.
Genel Olarak Etkin Pişmanlık
Benzer Kurumlarla Karşılaştırma
Etkin Pişmanlık Hallerine İlişkin Ortak Özellikler
TCK'da Yer Alan Etkin Pişmanlık Hükümlerinin Ayrı Ayrı İncelenmesi
Bir suçun işlenmesinden sonra failin pişmanlık göstermesi durumunda cezasının azaltılması veya tamamen ortadan kaldırılmasının tarihsel, kültürel ve dinsel kökenleri vardır. Bir suçun cezalandırılması ile amaçlanan sonuçlardan birisi, faili gelecekte yeniden suç işlemesini engellemek diğer bir deyişle suçluyu ıslah etmektir. Gerçek bir pişmanlık gösteren kişinin ıslah olduğunun ve yeniden suç işlememeye karar verdiğinin kabulü mantıksal bir zorunluluktur. Bu yönüyle bir suçun failinin gerçek ve kalıcı bir pişmanlık duyması durumunda cezalandırmanın amaçlarından biri ortadan kalkmış olacaktır.
Cezalandırmanın suçun işlenmesiyle bozulan hukuk düzeninin yeniden tesis edilmesi amacı bakımından da pişmanlık bir değer ifade edebilir. Bu açıdan bakıldığında pişmanlığın bir kıymeti haiz olabilmesi için failin suç işlemekle kendisi lehine ve başkaları aleyhine bozulan dengeyi yeniden kurmaya veya dengesizliği azaltmaya yönelik davranışlarda bulunması beklenir. Bu noktada karşımıza -etkin pişmanlık- kavramı çıkar. Etkin pişmanlığın bu yönü -onarıcı adalet- düşüncesinin bir parçası olarak ele alınmaktadır.
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.