5 Dakika Ara: Sinema ve Televizyonda Yönetmene Dair

Stok Kodu:
9786257881159
Boyut:
135-210-0
Sayfa Sayısı:
232
Basım Yeri:
Edirne
Baskı:
1
Basım Tarihi:
2020-12-01
Kapak Türü:
Karton
Kağıt Türü:
1.Hamur
Dili:
Türkçe
%8 indirimli
175,00TL
161,00TL
Havale/EFT ile: 157,78TL
9786257881159
566050
5 Dakika Ara: Sinema ve Televizyonda Yönetmene Dair
5 Dakika Ara: Sinema ve Televizyonda Yönetmene Dair
161.00
Sinemada da yönetmenler birikimlerinden beslenerek, kurdukları dünyalarda anlamın keşfini izleyici ile paylaşır. Kimi yaşadığı toplumsal olayları ve olguları arka plana yerleştirirken, kimileri de kültürel değerlerini yeniden kompozisyonlarına yansıtmayı “birikimlerini” dışa vurmayı yeğler. Bergson'a göre sinemasal anlatımda, uzam ve süre arasındaki karşıtlık yerini “Geçmişin şimdi de saklanması ve birikmesi” olarak madde ve belleğe dönüşür. Bu bağlamda, sinemada imgelerin saflığı, yönetmenin düşüncesinden kaynaklanmaktadır. Sinema modern dünyanın kendini ifade ediş biçimidir.Sinemada yönetmenler şölenin sahibi olarak zevklerin, beğenilerin peşinde, öncelikle ekiplerini sonra izleyicileri maceradan maceraya sürüklerler. Sinema, gündelik hayatın sosyolojisinin tartışıldığı ve üzerinden farklı çözümleme yöntemleri ile anlam ve anlatımların tartışıldığı sinemasal bir bilimdir. Yedinci sanat olarak da adlandırılan sinema, sanatsal akımların, kişilerin etkileşim kurduğu bir alan olarak yönetmenlerin yol göstericiliğinde izleyicisini aydınlatmaktadır.Sanat, bilim ve felsefe kendilerini düşünce üretme mekanizmaları üzerinden gerçekleştirmektedir. Düşüncenin üç büyük formunu, sanat, bilim ve felsefeyi tanımlayan şey, her zaman kaosla kapışmak ,bir düzlem çizmek, kaosun üzerine bir düzlem çekmektir. Her birine kendine has yöntemlerle evrenin içinde bulunan bilinmezleri ortaya çıkarmayı hedefler (Deleuze ve Guattari)
Sinemada da yönetmenler birikimlerinden beslenerek, kurdukları dünyalarda anlamın keşfini izleyici ile paylaşır. Kimi yaşadığı toplumsal olayları ve olguları arka plana yerleştirirken, kimileri de kültürel değerlerini yeniden kompozisyonlarına yansıtmayı “birikimlerini” dışa vurmayı yeğler. Bergson'a göre sinemasal anlatımda, uzam ve süre arasındaki karşıtlık yerini “Geçmişin şimdi de saklanması ve birikmesi” olarak madde ve belleğe dönüşür. Bu bağlamda, sinemada imgelerin saflığı, yönetmenin düşüncesinden kaynaklanmaktadır. Sinema modern dünyanın kendini ifade ediş biçimidir.Sinemada yönetmenler şölenin sahibi olarak zevklerin, beğenilerin peşinde, öncelikle ekiplerini sonra izleyicileri maceradan maceraya sürüklerler. Sinema, gündelik hayatın sosyolojisinin tartışıldığı ve üzerinden farklı çözümleme yöntemleri ile anlam ve anlatımların tartışıldığı sinemasal bir bilimdir. Yedinci sanat olarak da adlandırılan sinema, sanatsal akımların, kişilerin etkileşim kurduğu bir alan olarak yönetmenlerin yol göstericiliğinde izleyicisini aydınlatmaktadır.Sanat, bilim ve felsefe kendilerini düşünce üretme mekanizmaları üzerinden gerçekleştirmektedir. Düşüncenin üç büyük formunu, sanat, bilim ve felsefeyi tanımlayan şey, her zaman kaosla kapışmak ,bir düzlem çizmek, kaosun üzerine bir düzlem çekmektir. Her birine kendine has yöntemlerle evrenin içinde bulunan bilinmezleri ortaya çıkarmayı hedefler (Deleuze ve Guattari)
Yorum yaz
Bu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
Kapat